Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΕ ΓΚΡΟΥΠ...!!!!!

ΜΟΤΟ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ moto adventures


ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΕ ΓΚΡΟΥΠ







Σε όλους αρέσουν οι διαδρομές με τις μηχανές, ειδικά όταν είναι με καλή παρέα. Υπάρχουν όμως κάποιοι κανονισμοί και κάποια σημεία προσοχής για σωστή και ασφαλή οδήγηση σε γκρουπ.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόλαυση από μια μοναχική βόλτα με την μοτοσικλέτα, είτε μέσα στην πόλη, είτε στα στροφιλίκια του βουνού άλλα ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.

Υπάρχουν όμως και οι στιγμές που όλοι μας βρεθήκαμε να οδηγάμε παρέα με άλλους σε γκρουπ με πολλές μοτοσικλέτες. Έχει και η παρέα την ομορφιά της, πως να το κάνουμε, δεν μπορούμε να οδηγάμε πάντα μόνοι μας. Αντίθετα, οι ομαδικές εξορμήσεις είναι μια ευκαιρία να μοιραζόμαστε με άλλους την αγάπη μας για την μοτοσυκλέτα, αλλά και να ανταλλάζουμε απόψεις και γνώσεις.

Η οδήγηση σε γκρουπ όμως, έχει και τους κινδύνους της αν δεν οργανωθεί σωστά.
Είτε πάμε για καφέ , είτε πάμε σε εκδρομή ,η ακόμα και σε ενα ταξίδι ,πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανονισμούς για να περνάμε όλοι καλά και να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις. [πτώσεις,ατυχήματα κτλ]
Βασικός κανόνας, το γκρουπ συμπεριφέρεται πάντα σαν κοπάδι.

Όταν κάνει κάποιος κάτι λάθος, το ποιο πιθανόν είναι να το κάνουν όλοι...













Μια σωστή οδήγηση προϋποθέτει
και μια καλή οργάνωση.

Η διαδρομή πρέπει να είναι προκαθορισμένη, ειδικά όταν στο γκρουπ υπάρχουν πολλές μοτοσικλέτες. από την αρχή πρέπει να υπάρχει μια διαδρομή η οποία να έχει στάσεις, σημεία συνάντησης και τους ακριβείς δρόμους που θα ακολουθηθούν.

Στην διαδρομή πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια ευκαιρία για ανεφοδιασμό (υπάρχουν και μηχανές που έχουν μικρή αυτονομία) και μια στάση για καφέ ή για φαγητό κτλ
Όταν κάποιος μοτοσικλετιστής χάσει για κάποιο λόγο τους υπόλοιπους, θα ξέρει ότι θα τους βρει στην επόμενη στάση. Αν δεν υπάρχει συνεννόηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο μοτοσικλετιστής να χαθεί και να καθυστέρηση όλο το γκρουπ ή ακόμα χειρότερα να αγχωθεί (ειδικά όταν είναι αρχάριος) και να αρχίσει να τρέχει για να προλάβει το γκρουπ, βάζοντας σε κίνδυνο τον εαυτό του.

Καλό θα ήταν στην αφετηρία μεγάλων εκδρομών να ετοιμάζετε και να δίδετε ένα φυλλάδιο με
• Την διαδρομή αναλυτικά με τις στάσεις και τα σημεία συνάντησης.
• Κινητά τηλέφωνα των αρχηγών του γκρουπ.
• Βασικές οδηγίες συμπεριφοράς στον δρόμο

Πολλές φορές γίνεται η λάθος εισήγηση, να οδηγήσει το γκρουπ η ποιο αργή μοτοσικλέτα ή ο ποιο αρχάριος αναβάτης.

Μπορεί πραγματικά ένας αρχάριος αναβάτης και/ή μια αργή μοτοσικλέτα να οδηγήσουν ένα γκρουπ άλλων, ποιο έμπειρων μοτοσικλετιστών;

Στις ποιο πολλες περιπτώσεις όχι. Πρώτα, πρώτα η ταχύτητα τους θα είναι απελπιστικά αργή με αποτέλεσμα οι ανυπόμονοι (και ασυνείδητοι) να προσπερνούν και να κάνουν του κεφαλιού τους βάζοντας σε κίνδυνο όλο το γκρουπ. Το ποιό πιθανόν επίσης είναι να μην ξέρουν τόσο καλά την διαδρομή ή να αγχώνονται (σαν αρχάριοι) στην πρώτη δυσκολία με αποτέλεσμα να συγχύζουν όλο το γκρουπ.

Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη σειρά οδήγησης;
Το καλύτερο σενάριο είναι το γκρουπ να οδηγεί ένας πολύ έμπειρος αναβάτης. Συνήθως αυτός που διοργανώνει την εκδρομή, δηλαδή αυτός που ξέρει και την διαδρομή καλύτερα και ξέρει πως να αντιδράσει σε σταυροδρόμια και κομμένους δρόμους.

Στο τέλος του γκρουπ πρέπει να τοποθετείται ένας άλλος πάλι έμπειρος αναβάτης με σχετικά γρήγορη μηχανή ο οποίος θα ξέρει επίσης καλά την διαδρομή και να έχει κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τον πρωτοπόρο. Αν όχι με ενδοεπικοινωνία, τουλάχιστον με κινητό τηλέφωνο (βασιζόμενος πάντα ότι ο πρωτοπόρος θα το ακούσει ή θα το νιώσει στην δόνηση αν συμβεί κάτι).

Ο τελευταίος αυτός αναβάτης, παρατηρεί και προσέχει για τυχών βλάβες, για ξεκομμένες από το γκρουπ μοτοσικλέτες και για τυχών ατυχήματα.

Μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου αναβάτη, πρέπει να οδηγούν μπροστά στην γραμμή οι αρχάριοι οδηγοί και ποιό πίσω οι έμπειροι, με τον τρόπο αυτό οι έμπειροι προστατεύουν τους αρχάριους.

Βασικοί Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς Στο γκρουπ
1. Απαγορεύεται το προσπέρασμα
2. Οδηγούμε με βάση την μηχανή πίσω μας, όχι την μηχανή μπροστά μας.

Είναι επικίνδυνο και γενικός αχρείαστο να προσπερνάμε άλλες μηχανές όταν οδηγάμε σε γκρουπ.
Τον ρυθμό του γκρουπ τον ορίζει ο πρωτοπόρος, με βάση φυσικά την ταχύτητα που μπορούν να οδηγήσουν όλοι, και όλοι πρέπει να τον σεβαστούν.

Συμφωνούμε να οδηγήσουμε σε γκρουπ, με την λογική ότι δεχόμαστε ότι θα οδηγάμε όλοι μαζί με ρυθμό ανεκτό από όλους για να περάσουμε ωραία και να καταλήξουμε κάπου.

Αν κάποιος νιώθει ότι δεν μπορεί να αντέξει τον αργό ρυθμό του γκρουπ, μπορεί άνετα στην επόμενη στάση να ζητήσει και αν συμφωνούν όλοι, να αυξηθεί λίγο η ταχύτητα.

Και πάλι όμως μπορεί άνετα να δηλώσει ότι θέλει να τρέξει λίγο και θα πάει μπροστά μόνος του και ότι θα ξανασυναντηθεί με το γκρουπ σε άλλο σημείο του δρόμου ή στην επόμενη στάση.

Φροντίζουμε πάντα να έχουμε τουλάχιστον μια μοτοσικλέτα πίσω μας, σε απόσταση που να την βλέπουμε από τα καθρεφτάκια.
Με τον τρόπο αυτό, δεν χωρίζεται το γκρουπ σε κομμάτια και όλοι ακολουθούν ο ένας τον άλλο.
Είναι ποιο εύκολο να περιμένεις κάποιον παρά να προσπαθείς να προλάβεις κάποιον.
Ο αρχηγός του γκρουπ δεν μπορεί να έχει υπόψιν του όλο το γκρουπ πίσω του, μπορεί να βλέπει μία το πολύ δύο μηχανές πίσω.
Αν όλοι φροντίζουν να έχουν μηχανές πίσω τους, τότε το γκρουπ θα ταξιδεύει με πολύ ποιο σταθερές ταχύτητες και φυσικά χωρίς να χάνεται κανένας.

1. Πάντα κρατάμε απόσταση από τον μπροστινό μας. Ο χρυσός κανόνας λέει πως η σχεδόν σωστή απόσταση είναι το μισό της ταχύτητας μας (π.χ. Αν ταξιδεύουμε με 120 χλμ/ώρα, τότε η απόσταση πρέπει να είναι το ελάχιστο 60 μέτρα)

2. Κατά την οδήγηση σε οδό ταχείας κυκλοφορίας (Εθνική Οδό), οδηγάμε πάντα στην αντίθετη πλευρά της λωρίδας από τον προπορευόμενό μας

3. Όταν βρισκόμαστε σε επαρχιακό δίκτυο τότε αυτομάτως ο ένας πηγαίνει πριν τον άλλον και μεγαλώνουμε την απόσταση από τον προπορευόμενό μας.

4. Όταν συναντάμε εμπόδιο στην πορεία μας βγάζουμε το πόδι από την μεριά που το περνάμε ώστε να το αποφύγει και η μοτοσικλέτα που ακολουθεί


5. Φροντίζουμε πάντα να πηγαίνουμε στον ρυθμό της ομάδος. Αν κάτι μας συμβεί και αδυνατούμε να ακολουθήσουμε τότε τραβιόμαστε στο δεξί μέρος του δρόμου, κορνάροντας διακοπτόμενα 2 φορές ελαττώνουμε ταχύτητα, και σηκώνουμε το αριστερό χέρι στον αέρα σε γροθιά ώστε να μας δει η σκούπα.

6. Δεν διακόπτουμε την πορεία μας για κανένα λόγο. Αν χρειαστεί σταματάει η σκούπα για οτιδήποτε.

7. Προσπερνάμε πάντα όταν μας δώσει σήμα ο πλοηγός. Από την στιγμή που ο πλοηγός βγάλει φλας, έως την στιγμή που ο πλοηγός βγει να προσπεράσει δεν κάνουμε αριστερά.

8. Αν βρισκόμαστε σε δύσκολο σημείο με στροφές και υπάρχει η ανάγκη προσπέρασης, τότε ο πλοηγός κάνει μόνος του την προσπέραση, και δίνει σήμα στον επόμενο να ακολουθήσει ή όχι. Αριστερό φλάς σημαίνεί ΠΕΡΝΑ, δεξί φλάς σημαίνει ΜΕΙΝΕ. Το ίδιο κάνετε και εσείς για τον επόμενο από εσάς.

9. Αν υπάρχουν παραπάνω από ένα γκρουπ δυναμικότητας φροντίστε να είστε στο γκρουπ δυναμικότητας που μπορείτε.

10. Ακολουθείτε πάντα τα σήματα του πλοηγού
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην οδήγηση ενός γκρουπ μέσα σε ένα χωρίο ή πόλη από την οδήγηση σε ένα αυτοκινητόδρομο.

Η βασική διαφορά είναι απλή. Ο δρόμος ενός χωρίου, ... δεν χωράει πολλές μηχανές. Είναι λάθος να μπαίνουν όλες οι μηχανές την ίδια ώρα μέσα στο χωρίο. Θα δημιουργηθούν προβλήματα όχι μόνο με το γκρουπ αλλά και με αυτοκίνητα που θέλουν να περάσουν μέσα από τους δρόμους του χωρίου.

Καλό θα ήταν, να χωριστούν οι μηχανές σε ποιό μικρά γκρουπ, να μπουν στο χωρίο με την σειρά και να συναντηθούν έξω από το χωρίο σε ποιό μεγάλο δρόμο.

Θέσεις Οδήγησης

Ανάμεσα στα υπόλοιπα, ζωτική σημασία έχει η θέση οδήγησης της κάθε μοτοσικλέτας στο γκρουπ.
Ο βασικός κανόνας είναι, ο πρώτος αναβάτης κρατά πάντα την αριστερή πλευρά της λωρίδας ο δεύτερος κρατά την δεξιά, ο τρίτος πάλι την αριστερή και πάει λέγοντας μέχρι το τέλος.
Με τον τρόπο αυτό, ο πρώτος μοτοσικλετιστής (και ο αρχηγός του γκρουπ) βλέπει τι συμβαίνει στον δρόμο μπροστά από το ίσως προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αν κρατούσε την δεξιά πλευρά της λωρίδας θα αναγκαζόταν να σηκώνετε για να δει πάνω από το αυτοκίνητο.
Οι υπόλοιποι οδηγούν εναλλάξ για να μπορεί να βλέπει ο ένας τον άλλο πρώτον και δεύτερον και σημαντικότερο, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος να μην τρακάρει ο ένας πάνω στον άλλο Με την λογική του εναλλάξ, δεν μπορούν να ανακατευτούν αυτοκίνητα στο γκρουπ.
Αν οδηγούν όλοι οι μοτοσικλετιστές στην αριστερή πλευρά της λωρίδας, σίγουρα κάποιος πανέξυπνος αυτοκινητιστής θα προσπαθούσε να προσπεράσει στριμώχνοντας όλες τις μηχανές στην άκρη του δρόμου. Ακόμα χειρότερα αν οδηγούν στην δεξιά πλευρά της λωρίδας και το αυτοκίνητο προσπαθήσει να προσπεράσει από αριστερά. Στα προσπεράσματα, πρέπει να προσπερνούν δύο μοτοσικλέτες κάθε φορά.
Όχι όλοι μαζί και σίγουρα όχι περισσότερες από δύο μοτοσικλέτες.
Ο πρώτος βλέπει τον δρόμο μπροστά, σιγουρεύετε ότι μπορεί να προσπεράσει εκείνος και ο πίσω αναβάτης και κάνει νόημα για προσπέραση.
Μετά οι άλλοι δύο αναβάτες και πάει λέγοντας. Έτσι προσπερνούν όλοι με ασφάλεια και διατηρούν την ακεραιότητα του γκρουπ.

1. Στις εκδρομές οι αναβάτες (οδηγοί και συνοδηγοί), πρέπει απαραίτητα να φέρουν τον απαιτούμενο προστατευτικό εξοπλισμό.
Α. Κράνος
Β. Μπουφάν με προστατευτικά
Γ. Παντελόνι με προστατευτικά
Δ. Μπότες

2. Οι οδηγοί πριν την αναχώρηση είναι υποχρεωμένοι να πάρουν μέρος στο briefing με τις οδηγίες της εκδρομής
3. Σε κάθε εκδρομή ορίζεται ένας πλοηγός και μια σκούπα. Αποστολή του πλοηγού είναι ο καθορισμός της διαδρομής και η πλοήγηση στον προορισμό. Αποστολή της σκούπας είναι η παροχή βοήθειας προς τους συμμετέχοντες σε περίπτωση προβλήματος, και το κλείσιμο της ομάδος.
4. Όλοι οι συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις οδηγίες του πλοηγού και της σκούπας.
5. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν μια συγκεκριμένη θέση στην ομάδα, που ορίζεται από τον πλοηγό και αυτή δεν αλλάζει, αν δεν ορίσει κάτι διαφορετικό ο πλοηγός.



Πιστέυω είναι χρήσιμο για όλους μας αυτό το αρθράκι, μια και έχουμε την ίδια αγάπη για την μηχανή...

6 σχόλια:

  1. ΜΠΡΑΒΩ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΗΜΕΡΟΤΙΚΟ..ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΚΗΣ-ΤΣΟΠΕΡΑΚΙΑΣ12 Μαρτίου 2009 - 11:19 μ.μ.

    Πραγματικά είναι πολύ κατατοπιστικό και σωστό !!!!! το θέμα ειναι το ποιος θα το κάνει πράξη !!!!!!!!!!!Αν και πρέπει να το υιοθετήσουμε όλοι μας !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακη μου,αυτα πέστα των Καρπούζα(λιονταρη).....
    ελα πλακα κανω. οΣακης ειναι το καλίτερο παιδι..ΠΑΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΤΟ SAIT.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΚΗΣ-ΤΣΟΠΕΡΑΚΙΑΣ13 Μαρτίου 2009 - 4:54 μ.μ.

    Πάντα το ίδιο σκηνικό, πάντα η ίδια ιεροτελεστία .Το μπουφάν,το κράνος, τα γάντια !!!! ΕΤΟΙΜΟΙ ????ΦΥΓΑΜΕ !! Στην αρχή ξεκινάμε χαλαρά,διστακτικά μπορώ να πω,σαν να γνωριζόμαστε με την μηχανή μας για πρώτη φορά!!!Στην συνέχεια ξεθαρρευόμαστε ,ανεβάζουμε ρυθμούς,γινόμαστε όλο και πιο τολμηροί και η πλάκα είναι οτι δείχνουν να τις αρέσουν!!! μας το ανταποδίδουν με κάτι γλυκά πλαγιάσματα και καμιά φορά και κανένα ελαφρό πλαγιολίσθημα!!!!!!! Υστερα απο λίγο κόβουμε ρυθμό,χαλαρώνουμε και τις νιώθουμε να ακολουθούν πειθήνια.Χαζεύουμε το τοπίο,τα χρώματα που εναλλάσσονται,τις ατέλειωτες διάφορες μυρωδιές και τα ασταμάτητα πειράγματα μεταξύ μας!!!! Δεν μπορεί να καταλάβει και να νιώσει κανείς,οδηγώντας και το πιο πανάκριβο αυτοκίνητο αυτήν την χαρά,την αγαλλίαση και την ικανοποίηση του χαιρετισμού,όταν συναντάς άλλους μηχανόβιους,να σου αναβοσβήνουν τα φώτα,η να σηκώνουν το χέρι!!!!Φίλοι άγνωστοι της διπλανής πόρτας αλλά κάποιας άλλης πόλης η και χώρας!!!! Και όταν έρθει εκείνη η ώρα της επιστροφής,γυρίζουμε πάλι χαρούμενοι,με το χαμόγελο και το αστείο στα χείλι,και με πειράγματα!!Χωρίς μελαγχολία αλλά με μόνο το αίσθημα της ανυπομονησίας ζωγραφισμένο στα πρόσωπα μας..Ανυπομονησίας και περιέργειας....για το που και πότε θα κανονιστεί,η επόμενη εκδρομή!!!!! Μετά τα σχόλια και τις εντυπώσεις την ώρα του τελευταίου καφέ και τα συνεχιζόμενα πειράγματα,χωρίζουμε και κάθε κατεργάρης πάει στον πάγκο που λέει κι παροιμία!!! Τις βάζουμε στο Γκαράζ,τις αφήνουμε ακριβώς στήν ίδια θέση της,μένοντας λίγη ώρα απάνω της.Κλίνουμε τα φώτα και την καληνυχτίζουμε σαν να είναι κανένα μωρό,δίνοντας την υπόσχεση,οτι πολύ σύντομα θα την ξαναπροτιμήσουμε από το κουτί δίπλα της,με τα Α/C ,τα μπάγκετ καθήσματα,και το mp3 player. Αλωστε αυτή παίζει μουσική με την εξάτμιση της,που σου μιλάει κατευθείαν μεσ'την καρδιά σου!!!!Ανεβαίνω στο σπίτι, αλλάζω αμέσως και ανοίγω τον Υπολογιστή. Αγαπημένα.... WWW.MOTO-DIADROMES.BLOGSPOT.COM.........Σχόλια... Ολοι παρόντες!!!!!!!! Και εσείς που κατά τύχη μπήκατε στήν Ιστοσελίδα μας και θέλετε,ελάτε μαζί μας!!! Μπορείτε και αν δέν έχετε μηχανή,σας υποσχόμαστε οτι θα τα γράφουμε τόσο περιγραφικά τα ταξίδια μας που θα είναι σαν να είσασταν και εσείς μαζί μας!!!!!!!!!!!!!!! Η ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

    ΣΑΚΗΣ TRANSALP 600
    ΜΠΑΜΠΗΣ TRANSALP 650
    ΣΑΚΗΣ HARLEY FAT BOY 1341
    ΣΑΚΗΣ KAWASAKI 2X9
    ΜΗΤΣΟΣ INDRYTER SUSUKI
    ΓΙΩΡΓΟΣ BMW F650 AAAAAAAAA!!!!!!!!!
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ KAWASAKI V 900
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ TRANSALP 400 τι ρε?!!!!
    ΑΚΗΣ HONDA SHANDOW
    ΓΡΗΓΟΡΗΣ AGILA best!!!!!!!!!
    ΗΛΙΑΣ TRANSALP 650
    Ο ΜΠΙΚΟΣ ........
    ΑΙΝΤΕ ΚΑΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΘΑ ΕΙΝΕ ΤΕΛΕΙΟΣ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ...